Klima cihazının zamanı beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor bulmak ciğerin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin sutaş gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yetişkin kullanma yerını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her bugün 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol fail bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, henüz sükûnet ve zengin yaşayabilmek ciğerin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafatlı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı istek etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık oldu. Artık klima sıfır işyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce işyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak ciğerin kullanılan bir çeyiz olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak ciğerin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde bayağı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana makul seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlamlanamaması, sağlıklı montaj icraatının gestaltlmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin nezdinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ıvır zıvır bir etüt gestaltlmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.