Logo nedir? Lafız demeı olarak kaynak kontralığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak medarımaişetletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kabil, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lafız demeının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain elan çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde çalışma gösteren medarımaişetletmelerin ekseriya logoları sektörü temaşa paha. Fakat yekten lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir surette tanınmasını sağlayan medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zahmetsiz anlaşılır, çizgiırlanması zahmetsiz, olabilir olduğunca az nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör zarar verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yönlü olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm dahi sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı deme bakımında bu marifet çok önemlidir.